Zdrava prehrana u trudnoći: Kojim namirnicama dati zeleno svjetlo te kako i koliko jesti

0
453
trbuh u kasnim mjesecima trudnoće

Svakoj od nas je jasno da se u trudnoći trebamo riješiti loših prehrambenih navika te se usredotočiti na hranu bogatu hranjivim tvarima koje su prijeko potrebne kako nama, tako i našoj bebi… pogotovo našoj bebi. No, hvala bogu ljeto je fantastična prilika za zdravu prehranu pa su nam prijeko potrebne namirnice nadohvat ruke. Evo na što bi trebali pripaziti prilikom njihovog izbora, ali i načina konzumiranja.

Jedite raznovrsno i šareno

Neka istraživanja kažu da se dijete lakše navikne na neke okuse ako ih je mama već prije redovito konzumirala. Tako recimo ako mama jede brokulu dok je trudna pa onda i kada doji, dijete će automatski biti naviknuto na taj okus te je kasnije manja vjerojatnost da će odbijati tu namirnicu.

No, ne radi se samo o tome da beba prima nove okuse preko mame, nego i čitav spektar potrebnih vitamina i antioksidansa. Tržnice, kao i supermarketi su trenutačno prepune divnog svježeg povrća poput mrkve, špinata, blitve, ali i voća poput borovnica i jagoda.  Neke mame u prvom tromjesečju naravno ne podnose ništa osim krekera i banana i ne bi se trebale osjećati stres zbog toga, no nutricionistica Tara Gidus savjetuje da u svoju prehranu uključe što veću raznolikost kad se počnu osjećati bolje.

Kada god je moguće provjerite podrijetlo namirnica

U supermarketu je to možda teško, no na tržnicama, pogotovo ako imate ‘svoju bakicu’ kojoj vjerujete i nije tako. Naime, profesor imunotoksikologije na Sveučilištu Cornell u New Yorku Rodney Dietert,  čija su istraživanja povezivala prenatalnu izloženost pesticidima s imunološkim poremećajima kasnije u životu, kaže kako je imunološki sustav u razvoju puno osjetljiviji od odraslog. Stoga, treba paziti na to od kud su došle namirnice, odnosno sadrže li izrazito veliku količinu pesticida te ih dobro oprati, a neke poput recimo jabuke uvijek možete i oguliti pa pojesti bez kore.

Proteini su neophodni u trudnoći

Naravno ako  ste vegetarijanka, bjelančevine, odnosno proteine ćete dobavljati iz drugih izvora poput soje, graha i brokule, no ako jedete meso na tanjuru bi vam se trebala naći hrana poput ribe, mesa i mliječnih proizvoda. Osim navedenog ne zaboravite niti na jaja jer su ona također puna proteina, baš kao i riba koja k tome sadrži i omega-3 masne kiseline koje su važne za zdravlje srca i krvnih žila. Ako pak uživate u mliječnim proizvodima, činite to i dalje jer su mlijeko, jogurti, sirutka i razni sirevi bogat izvor kalcija, a probiotici su odlični jer sadrže dobre bakterije. Sirutka će vam između ostalog dati energiju, a zanimljiva činjenica je da su njeni sastojci vrlo  slični majčinom mlijekom.

S navedenim se slaže i Rose Ann Hudson, autorica knjige Eating for Pregnancy: An Essential Guide to Nutrition With Recipes for the Whole Family koja kaže:  “Hrana bogata hranjivim tvarima, kao što su jogurt, maslac od kikirikija, piletina, govedina, jaja i mliječni proizvodi, je ona koja sadrži puno bjelančevina, kalcija i željeza, sve hranjive tvari koje djetetu trebaju da raste i razvija se ispravno”.

Folna kiselina je must have

Folna je kiselina jedan od najvažnijih vitamina u prva tri mjeseca trudnoće te je izuzetno bitna ne samo za tijelo majke, nego i za kvalitetan razvoj fetusa. U trudnoći se potreba za njom udvostručuje, a možete ju potražiti u kelju, zelenoj salati, integralnim proizvodima, soji i jajima. Možete čak uzimati i tablete s folnom kiselinom, dok na tržištu također postoje tablete koje osim folne kiseline sadrže kalcij, željezo i cink. Ova tri minerala bi se svakako trebala naći u paketu s folnom kiselinom, bilo da ih unosite na spomenuti način ili kroz hranu poput graha, leće, slanutka i ostalih mahunarki, cjelovitih žitarica, peradi, ribe, lisnatog povrća i agruma.

Budite hidratizirani

Pod tim mislimo da pijete dovoljno vode, odnosno tekućine. Tu spadaju čajevi, svježe iscijeđeni sokovi i mineralna voda, a možete si dopustiti i koje bezalkoholno pivo ili čašu kupinovog vina koje je odličan izvor željeza. Energetska pića i kavu pak zaboravite, a čista voda nek vam uvijek bude pri ruci.

Jedite za dvoje, ali zaista za dvoje

Svaka žena je drugačija pa će i kilogrami koje će nakupiti u trudnoći ovisiti o njezinoj građi i navikama, kao i o činjenici koliko je aktivna, no nemojte se prejedati. Naime, znanstvenici tvrde da je tek u zadnjem u zadnjem tromjesečju trudnoće, kada se počinje razvijati bebina masa, potrebno unositi više hrane. No, to ne znači da bi svaki put kad jedete trebalo pojesti obrok za dvije odrasle osobe. “Polovica žena tijekom trudnoće dobije puno kilograma, a istraživanju su pokazala kako  bebe čije su mame dobile previše kilograma u trudnoći, kasnije imaju veći rizik od pretilosti”, kaže prof. Riccioti. No, opet nemojte niti biti opsesivni oko brojanja kalorija – jednostavno jedite kvalitetno i dok se ne osjećate sitima te radije jedite češće i od svega po malo.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.