Kako spriječiti prejedanje u kućnoj karanteni i što jesti za jačanje imuniteta, otkriva nam mama i stručnjakinja za zdravu hranu Jordanka Čohar

0
1036
Kako spriječiti prejedanje u kućnoj karanteni i što jesti za jačanje imuniteta

S mamom Jordankom Čohar koja se krije iza Instagram profila @bebina_papica i bloga aninamama.com, već smo radili intervju na temu njezinih slasnih, zdravih obroka koje ne sprema samo svojim djevojčicama  Evi i Ani, već i sebi. No, sada su nam savjeti ove  inženjerke biotehnologije i stručnjakinje za zdravu hranu potrebnije nego ikad prije. Osim s pitanjem kako ojačati imunitet u vrijeme kada haraju virusi, mnogi od nas se bore i s proljetnim umorom, ali i strahom od kojeg kilograma viška koji bismo mogli zaraditi zbog smanjenog kretanja u samoizolaciji. Bez brige jer nam je Jordanka iznimno detaljno opisala koje namirnice jesti kako bismo ne samo ojačali imunitet, već i otkloniti posljedice proljetnog umora. K tome nam je dala odlične savjete kako spriječiti prejedanje u kućnoj karanteni, ali i na koji način uključiti najmlađe u izradu hrane, kako bi im vrijeme brže prošlo. Zašto je potonje iznimno dobro ne samo kako bi se djeca zabavila, već i potaknula razvoj svojih znanja i vještina, saznajte u intervjuu koji slijedi.

Koje namirnice bi bilo dobro jesti za jačanje imuniteta?

Imunološki sustav  predstavlja zaštitu koja štiti organizam od napada stranih mikroorganizama poput virusa, bakterija, gljivica i parazita, njihovih kemijskih supstanci t.j. toksina, kao i vlastitih izmijenjenih i istrošenih stanica. Aktivan je preko cijele godine i iz tih razloga treba ga konstantno jačati.  “Hrani” se vitaminima i mineralima pa samim time  izbor namirnica igra jako važnu ulogu. Pravilna prehrana je vrlo bitna. U prehranu bi trebalo uvesti puno voća, povrća, cjelovitih žitarica, proteina, zdravih nezasićenih masti prirodnog podrijetla.  Vitamin C doprinosi obrambenoj sposobnosti organizma pa samim time  potrebno je pojačati  njegov unos u vrijeme prehlade i virusa. Ima ga u šipku, višnjama, kupinama, paprici, brokuli, kiselom kupusu, u svim agrumima te bobičastom voću.

Tu je i vitamin E koji djeluje izvrsno i pri smanjivanju umora koji se najčešće javlja na prijelazu godišnjih doba. Najviše vitamina E pronaći ćemo u svim vrstama sjemenki, orašastim plodovima i biljnim uljima. Cink utječe na stvaranje i aktivaciju  bijelih krvnih stanica važnih u borbi protiv infekcija. Prirodni su izvori govedina, puretina, tuna,  sjemenke bundeve, sir, grašak. Ja bih u ovim uvjetima kad smo premalo vani uz konzultaciju s liječnicima dodatno uzimala i vitamina D koji je itekako bitan za imunološki sustav. Dobre bakterija ili probiotici u crijevima štite naš organizam od štetnih vrsta bakterija i virusa, i upravo zbog toga jako je važna uravnotežena crijevna mikroflora za preventivno djelovanje na zdravlje našeg organizma. Najpoznatiji su izvori probiotičkih bakterija odnosno probiotika, fermentirani mliječni proizvodi kao  jogurt i kefir. 

‌Oblikovanje zdravih prehrambenih navika, kod djece gotovo od samog rođenja, siguran je recept za osiguravanje zdravog i jakog imuniteta.

Mnogi se žale kako ne mogu prestati jesti u samoizolaciji iz dosade. Koji savjet bi im dala da spriječe ovu naviku?

Mislim da je to sada svima veliki problem. Ljudi ne jedu samo iz dosade nego i zbog povećanog stresa. Ono što znam da sigurno mnogima pomaže je raspored obroka, bilo da se radi o glavnom obroku ili užini, uvijek jedite u točno određeno vrijeme. Jedite što više povrća i pijte puno vode jer tako će te imati manje mjesta za nezdravu hranu. Nikada ništa nemojte jesti iz vrećica, uvijek jedite iz tanjura, tako ćete   točno znati koliko ste čega pojeli.

Kako doći do svježih namirnica kada tržnice ne rade, pogotovo ako ste naviknuti ići po voće, povrće, sir, med i ostalo na plac umjesto u supermarket?

Danas zahvaljujući društvenim mrežama možemo lako doći do malih OPG-ovaca koji sada pokušavaju preživjeti i vrše dostavu na kućnu adresu. Podržimo male poljoprivrednike, pomozimo i njima i sebi. Ako nemate mogućnosti za online narudžbu, i zaleđeno u nedostatku svježeg je sasvim u redu.

Kako pametno kuhati u oskudici, odnosno u situaciju u kojoj ne možemo više otrčati po neku sitnicu u dućan samo tako?

Treba pametno kuhati i što manje bacati hrane. Prije nego što odete u kupovinu probajte napraviti tjedni jelovnik, ali i plan kako će te iskoristiti ostatke hrane. Obavezno provjerite što imate doma kako ne bi kupovali nepotrebno. Obratite pažnju na začine jer je to upravo ono što nam često usfali u kuhinji.  Ne morate se strogo držati jelovnika, ali lakše je kad imate plan i raspored.

‌ Komade raznog povrća koje vam ostaju prilikom kuhanja jednog obroka koje ne znate kako iskoristiti, umjesto da ga bacite iskoristite ga u raznim varivima ili uz meso i priloge poput riže ili tjestenine. Isprobajte razne kombinacije, možda pronađete neki novi omiljeni recept.Također pazite da kuhanu hranu pravilno pohranjujete jer nema koristi ako se pokvari, pa ste prisiljeni baciti cijeli ručak.

‌Voće koje je gotovo istrulilo, umjesto da ga bacite stavite ga u zamrzivač i kasnije iskoristite za neki smoothie ili uz dodatak nekih žitarica i orašastih plova možete napraviti fin nutritivno bogat doručak.

Kako uključiti i najmlađe u pripremu hrane tako da im to bude neka vrsta zabave kojom će skratiti vrijeme?

Kuhanje s djecom nije samo zabavno nego i edukativno, tako da to je definitivno kvalitetno provedeno vrijeme. Tijekom pripreme hrane djeca vam mogu dodavati mrkve, batata, brokule… Možete ih usput učiti da broje, na primjer dok vam dodaju mrkve brojite skupa jedan, dva, tri ili ih učiti boje, pitajte koje  povrće koje je boje.

‌Djeca uživaju i u miješanju tijesta. Ako pravite bilo što od tijesta, odvojite malo tijesta i za djecu, to je za njih velika zabava, a vi ćete u miru napraviti ono što ste naumili.

‌Kod neke djece koje inače slabije jedu, sudjelovanje u kuhanju može ih potaknuti na degustaciju onoga u čemu su oni sudjelovali u pripremi. Naravno,  uvijek sve mora biti uz vašu asistenciju i veliki oprez.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.